BiznesWiadomości

Baumit w Polsce przez 30 lat: sukcesy, innowacje i rozwój

W tym roku firma Baumit obchodzi swoje 30-lecie na polskim rynku. Jest to doskonała okazja do przeglądu dotychczasowych osiągnięć oraz zaprezentowania planów na przyszłość, zarówno na rynku krajowym, jak i europejskim. Obecnie Baumit realizuje swoją misję w 23 krajach Europy, niosąc swoje przekonanie, że ludzie mogą mieszkać w zdrowych, pięknych i energooszczędnych domach.


Krótkie podsumowanie działalności

Baumit jest znany w Polsce jako renomowany producent materiałów budowlanych, który jest niezastąpiony na tym rynku. Historia tej marki na naszych ziemiach zaczyna się od roku 1994 we Wrocławiu. Trzy dekady nieustannej pracy i ciągłego rozwoju sprawiły, że stała liderem w branży. To wszystko przełożyło się na wybudowanie aż 3 fabryk w Polsce oraz ambitnymi planami na przyszłość. Pozycję Baumit na polskim rynku potwierdza również jej obrót oscylujący w granicach 400 mln zł, co plasuje go na piątym miejscu ze wszystkich oddziałów w Europie.

Oferta firmy

Nowa oferta firmy Baumit na rok 2024 to zbiór innowacyjnych rozwiązań, obejmujący ponad 180 produktów do wykańczania fasad, wnętrz i podłóg. Firma skupia się na zapewnieniu architektom, wykonawcom i inwestorom szerokiej gamy możliwości w projektowaniu, wykonywaniu prac budowlanych oraz korzystaniu z wysokiej jakości wykończeń. Wśród kluczowych propozycji znajdują się technologie wspierające zdrowy mikroklimat, efektywne wykończenie ścian i solidne konstrukcje przegród budowlanych. Nowością jest m.in. elastyczna zaprawa klejowa Baumit Baumacol FlexUni Gel oraz tynk silikonowy Baumit SiliporTop, której dodanie do oferty świadczy o ciągłym dążeniu firmy do zrównoważonego rozwoju i zapewnienia komfortu użytkownikom. Poza wspominanymi nowinkami należy również pamiętać o standardowych produktach, które doskonale dbają o komfort domowników. W tym kontekście należy wyróżnić serię Klima oraz farby Ionit. Cała oferta jest dostępna w formie elektronicznej na stronie internetowej producenta, umożliwiając łatwy dostęp do informacji o nowoczesnych rozwiązaniach budowlanych.

 

Baumit

 

Plany na przyszłość

Firma Baumit na konferencji z okazji 30-lecia podzieliła się również swoimi pomysłami oraz planami na zrównoważony rozwój. Głównymi filarami tego przedsięwzięcia ma być Healthy living, dbanie o środowisko i misja społeczna.

Healthy living
Idea tzw. zdrowego mieszkania opiera się na wysokiej jakości produktów, energooszczędności i przede wszystkim zdrowym klimacie w domu. Mikroklimat i komfort użytkownika to kolejne aspekty na które uwagę zwraca Buamit, podkreślając istotną rolę materiałów budowlanych w procesie jego kształtowania. Dzięki takiemu podejściu producent stworzył wiele innowacyjnych rozwiązań w swoim parku badawczym. Park „Viva”, bo tak nazywa się ten obiekt jest największą tego typu placówką w Europie. W jego skład kilkanaście domków, który każdy został wykonany w różnych technologiach i z różnych materiałów. Wszystkie są wyposażone ogromną ilość czujników badających wszelakie parametry. Uzyskana w taki sposób wiedza jest kluczowa do dalszego rozwoju nowych produktów i zaznacza spojrzenie firmy Baumit na biznes.   

Ślad węglowy

Kolejnym aspektem zrównoważonego rozwoju jest ślad węglowy, a dokładniej mówiąc jego ograniczenie. Producent już od dłuższego czasu prowadził działania w tym kierunku, aż przybrały one formę programu Go2mmorow. Jest to szeroki projekt obejmujący kilka perspektyw (środowisko, ekonomia, społeczeństwo) jak i posiadający wiele celów. Jednak głównym jest ograniczenie emisji CO2 o 20% do roku 2030, by to osiągnąć firma ma poprawić komunikacje, transport i dystrybucje produktów.

Społeczna odpowiedzialność

Pod tym pojęciem kryje się uczestnictwo firmy w różnorodnych akcjach społeczny i prospołecznych. Baumit od dawna regularnie angażuje się lub sam tworzy takie inicjatywy np. promując wśród najmłodszych sztukę czy sport. Największymi tego typu przedsięwzięciami była akcja Kolorowe Emocje i konkurs ColorLove jeśli chodzi o rozwój artystycznej wizji wśród dzieci. Natomiast pod względem promowania sportu były to turniej piłkarski Baumit Junior Soccer czy Baumit Parasol Cup. Te przytoczone przykłady pokazują jak ważna dla firmy jest rola społeczna i odpowiedzialność za otoczenie.

Nowa fabryka
Ostatnią informacją ogłoszoną z okazji 30-lecia była zapowiedź budowy nowej, już czwartej w Polsce fabryki. Ma ona powstać w województwie opolskim, a dokładniej w miejscowości Zimna Wódka. Według przedstawionych informacji fabryka będzie miała powierzchnie 5 tys. km2 na 4,5-hektarowej działce. Na wybór tej lokalizacji miało wpływ wiele czynników, m. in. dostęp do surowców, infrastruktura, czy pomoc i otwartość władz lokalnych i strefy ekonomicznej, wszytko to znaleźliśmy tu – tak mówił Prezes zarządu Baumit, Zbigniew Kaliciński.

Podsumowanie

Z okazji 30-lecia obecności Baumitu na polskim rynku warto podkreślić nie tylko jej osiągnięcia w dziedzinie produkcji materiałów budowlanych, ale także zaangażowanie firmy w innowacje, zrównoważony rozwój i działania społeczne. Rozwój firmy to historia sukcesu biznesowego i przykład dbałości o zdrowie, środowisko i społeczność, co zapowiada dalsze kroki w kierunku odpowiedzialnej przyszłości.