BiznesGospodarka

Działalność w trakcie epidemii

virus 4835301 640
Pandemia koronawirusa wywiera ogromny wpływ na nasze życie osobiste i zawodowe. Działalność podczas pandemii została mocno ograniczona w branżach takich jak gastronomia, turystyka czy handel ze względu na obostrzenia, jakie wprowadził rząd. Sprawdzamy, jak radzi sobie polski biznes i jakie obecnie tendencje panują na rynku.

 

 

Biznes w czasach zarazy

Zamknięte sklepy w galeriach handlowych, sprzedaż posiłków jedynie na wynos czy zakaz organizacji wydarzeń rozrywkowych bądź turystycznych odbijają się szerokim echem na firmach działających w tych branżach. Niestety, wiele z nich nie wytrzymało wiosennej fali epidemii, co skutkowało zamykaniem działalności. Inne odnotowały co prawda spadek przychodów, jednak w dalszym ciągu są one w stanie funkcjonować, choć czasem konieczne staje się redukowanie kosztów, na przykład zatrudnienia. Niektórym zaś firmom pandemia pomogła zwiększyć obroty. Mowa tu głównie o branży spożywczej czy farmaceutycznej – ludzie w obawie przed zachorowaniem robią większe zapasy żywieniowe, a także częściej kupują różnego rodzaju leki dostępne bez recepty czy suplementy diety.

 

Zakładanie firmy – czy warto?

Obecnie mały biznes przeżywa lekkie załamanie na skutek wprowadzonych obostrzeń, jednak rozwiązaniem na czasy niedoli, szczególnie dla firm handlowych, jest otworzenie sklepu internetowego. E-biznes coraz prężniej się rozwija, a to dlatego, iż nie dotknęły go żadne obostrzenia ze strony rządzących. Wręcz przeciwnie – nie mogąc zrobić zakupów stacjonarnie, ludzie zaczęli kupować w internecie. Sklep internetowy to obecnie doskonałe narzędzie do prowadzenia działalności gospodarczej opartej na handlu. Do sieci przenosi się coraz więcej sklepów, które dotychczas działały stacjonarnie. Jest to przede wszystkim bezpieczne rozwiązanie zarówno od strony czysto biznesowej, jak i sanitarnej. Dodatkowo pozwala w znacznym stopniu ograniczyć koszty prowadzenia działalności, na czym skupia się teraz znaczna część przedsiębiorców. Prowadząc biznes większą część działań można przenieść do sieci – wirtualne media pomagają w odpowiedniej reklamie, natomiast wszelkie formalności można załatwić przez internet, bez wychodzenia z domu. Mowa tu na przykład o kwestiach urzędowych bądź związanych z prowadzeniem konta internetowego. 

Działalność podczas pandemii, wbrew pozorom, wcale nie chyli się ku upadkowi. Najlepszym rozwiązaniem jest dziś prowadzenie e-biznesu, który ma przed sobą świetlaną przyszłość i ogromne perspektywy. Jest on bezpieczny, a co najważniejsze, podąża z duchem czasu i nowymi technologiami.