Pozostałe

Kross planuje z platformą BiModal Planning Analitics

Wysoki popyt na rowery w sytuacji ograniczonej dostępności komponentów to poważne wyzwania dla branży rowerowej. Najlepiej radzą sobie teraz firmy, które w odpowiedzialny sposób planują wszystkie etapy produkcji. Polski KROSS, lider rynku rowerowego w Polsce, wspiera te procesy z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych, w tym tworzonych specjalnie dla tej firmy aplikacji. Z doświadczenia krakowskiej firmy BiModal Solutions eksperci KROSS korzystają na zasadzie Expert-as-a-Service (ExaaS), a do planowania stosują platformę BiModal Planning Analytics.


 

Współpraca KROSS i BiModal Solutions odbywa się w modelu ExaaS, czyli Expert-as-a-Service. To przykład nowego sposobu wsółpracy, gdzie eksperci na żądanie rozwiązują i zaspokajają potrzeby swoich klientów, prowadząc m.in.  wspólne sesje rozwiązywania problemów, pomagając w implementacji i w zaawansowanych zadaniach konfiguracyjnych. Dużą wartością jest też wsparcie w budowaniu społeczności użytkowników nowych systemów w przedsiębiorstwie, w celu ułatwienia transferu wiedzy i akceptacji przez nich nowych narzędzi.

 

Do odważnych świat należy

Producent z Przasnysza działa w bardzo dynamicznej i konkurencyjnej branży. Nie boi się jednak odważnych zmian. Inwestuje w nowości – przebudowuje plany strategiczne, zmienia mix produktowy, dokonuje optymalizacji. Jak mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS „Przetrwają firmy, które potrafią szybko dostosowywać się do zmiennych warunków w gospodarce”.

 

– Wcześniej nasze pomysły realizowaliśmy, dokładając do ERP własne rozwiązania – mówi Sławomir Kaczmarczyk, dyrektor łańcucha dostaw KROSS. – Wciąż jednak nie spełniało to naszych oczekiwań. Szukaliśmy więc partnera, który będzie miał do zaoferowania nie tylko narzędzia IT, ale również będzie je z nami na co dzień rozwijał. Dzięki stałej współpracy z BiModal Solutions, nasz plan produkcji jest realizowany zgodnie z założeniami, a klienci mają szeroki wybór naszych najlepszych modeli w poszczególnych kategoriach. 

 

Planowanie, jak rower

Proces pracy nad nowym systemem planowania w KROSS można porównać do budowy roweru, która składa się z wielu etapów oraz wymaga wielokrotnych testów i modyfikacji.

 

– Nie od razu rower zbudowano – śmieje się Artur Buła, CEO w BiModal Solutions. – W KROSS zaczęliśmy konstruowanie planowania od etapu pierwszego. Mieliśmy więc w ponad trzy miesiące gotowy monocykl – czyli planowanie krótkoterminowe, bazujące na wydłużonym dziś znacznie horyzoncie czasowym, który trwa do pół roku. Dziś prace koncentrują się na kole drugim, czyli planach długoterminowych. Za chwile będziemy razem zastanawiać się, jak połączyć to wszystko lekką, choć wytrzymałą ramą, tak żeby na końcu wsiąść na dynamiczną, karbonową, dwukołową maszynę, która będzie wygrywała wszystkie wyścigi.

 

Platforma BiModal Planning Analitics

Najważniejszym elementem, który dał podwaliny pod kolejne, skutecznie działające elementy systemu planowania, było odpowiednio dobrane portfolio produktowe KROSS i najlepsza możliwa konfiguracja produktu na podstawie dostępnych komponentów.

 

Specjaliści KROSS i BiModal Solutions, stosując autorską platformę BiModal Planning Analytics zbudowali rozwiązanie, które pracując na danych w systemie ERP i PLM przygotowuje propozycje aż czterech scenariuszy właśnie takiego planu produkcyjnego. Każdy z nich różni się strategią priorytetyzacji wyrobów gotowych i wykorzystania magazynu komponentów.

 

– Właśnie takiego podejścia oczekiwaliśmy. Zależało nam, żeby nasz system planowania brał pod uwagę wiele zmiennych i generował różne scenariusze, bazujące na wielu czynnikach jak na przykład możliwość wyboru środków transportu materiałów, odnawiana zapasu, priorytetyzacji i dostępności wybranych modeli na rynku – mówi Sławomir Kaczmarczyk z KROSS.

 

Firma KROSS doskonale wie, że nadchodząca dekada nie będzie łatwa dla branży produkującej rowery. Do współpracy wybrała więc nie tylko firmę IT, ale przede wszystkim technologicznego doradcę biznesowego, który wysoką zmienność warunków gospodarczych potrafi wykorzystać do osiągania odważnych celów. Istotną rolę odgrywają tu również liderzy tej zmiany i zespoły technologiczne, które nie tylko wspierają ewolucję w KROSS, ale są jej bardzo istotną częścią.

 

Tylko takie przedsiębiorstwa, które potrafią komunikować się wewnątrz organizacji, stosują elastyczne i nowoczesne rozwiązania, nie boją się zmian i otwarcie patrzą w przyszłość, będą w stanie przetrwać na coraz bardziej konsolidującym się rynku. Ponad wszystko liczą się solidne strategie i umiejętność efektywnego działania w zmiennych warunkach rynkowych.